Asiguratorii sunt obligati sa creasca tarifele RCA
Data publicarii: 28-03-2014 | Finante-BanciExista un deficit de incredere in piata asigurarilor, o problema care pleaca de la faptul ca primele de asigurare sunt insuficiente si nu le ajung asiguratorilor sa-si deruleze activitatea; ceea ce s-a perpetuat. Cand pierderile se rostogolesc de mai multi ani, apar intarzierile la plata si majorarile de capital pe post de ultima solutie de scapare.
"In primul rand de la brokeri si de la societatile de asigurari porneste lipsa de incredere, pentru ca noi suntem cei care ar trebui sa formam piata. Noi ar trebui sa ne tinem de promisiune. In momentul in care semnam un contract, sa-l si respectam. Nu sa-i achiti clientului mai putini bani decat ar trebui ori sa ajunga sa-si repare singur masina la service pentru ca asiguratorul nu vrea sa plateasca. Aceste aspecte aduc o slabire a credibilitatii pietei, in ansamblu, si a ceea ce inseamna concept de asigurare.", apreciaza Viorel Vasile (foto), CEO, Safety Broker.
In opinia sa, justificarea ca "primele de asigurare sunt mici" a ajuns un cliseu si nu mai sta in picioare. "Nu clientul stabileste prima de asigurare. El cumpara ceea ce i se ofera. Prima trebuie reglata de asa natura incat sa permita oferirea unui serviciu de calitate. De aici trebuie inceput."
De cand a inceput dezmatul preturilor, pe aproape toate liniile "problema principala pleaca de la faptul ca primele de asigurare sunt insuficiente si nu le ajung sa-si deruleze activitatea, iar acest lucru s-a perpetuat. Daca incasezi 10 lei si trebuie sa platesti pentru daune 12 lei, acumulezi pierderi. Chiar daca in primii ani se rostogolesc, dupa aceea devin cronice, iar ca solutie exista doua variante: o majorare de capital sau se ajunge la intarziere de plata.", mai spune Viorel Vasile.
Continuarea, pe Wall-Street.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an