Asiguratorii sunt obligati sa creasca tarifele RCA
Data publicarii: 28-03-2014 | Finante-BanciExista un deficit de incredere in piata asigurarilor, o problema care pleaca de la faptul ca primele de asigurare sunt insuficiente si nu le ajung asiguratorilor sa-si deruleze activitatea; ceea ce s-a perpetuat. Cand pierderile se rostogolesc de mai multi ani, apar intarzierile la plata si majorarile de capital pe post de ultima solutie de scapare.
"In primul rand de la brokeri si de la societatile de asigurari porneste lipsa de incredere, pentru ca noi suntem cei care ar trebui sa formam piata. Noi ar trebui sa ne tinem de promisiune. In momentul in care semnam un contract, sa-l si respectam. Nu sa-i achiti clientului mai putini bani decat ar trebui ori sa ajunga sa-si repare singur masina la service pentru ca asiguratorul nu vrea sa plateasca. Aceste aspecte aduc o slabire a credibilitatii pietei, in ansamblu, si a ceea ce inseamna concept de asigurare.", apreciaza Viorel Vasile (foto), CEO, Safety Broker.
In opinia sa, justificarea ca "primele de asigurare sunt mici" a ajuns un cliseu si nu mai sta in picioare. "Nu clientul stabileste prima de asigurare. El cumpara ceea ce i se ofera. Prima trebuie reglata de asa natura incat sa permita oferirea unui serviciu de calitate. De aici trebuie inceput."
De cand a inceput dezmatul preturilor, pe aproape toate liniile "problema principala pleaca de la faptul ca primele de asigurare sunt insuficiente si nu le ajung sa-si deruleze activitatea, iar acest lucru s-a perpetuat. Daca incasezi 10 lei si trebuie sa platesti pentru daune 12 lei, acumulezi pierderi. Chiar daca in primii ani se rostogolesc, dupa aceea devin cronice, iar ca solutie exista doua variante: o majorare de capital sau se ajunge la intarziere de plata.", mai spune Viorel Vasile.
Continuarea, pe Wall-Street.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut